streda 28. decembra 2011

Posledné štyri istoty - Paul Hoffman

Vydavateľstvo: Ikar, 2011
Počet strán: 318
Žáner: Fantastika

Posledné štyri istoty sú druhým dielom jednej z najpropagovanejšej knihy minulého roka - Ľavá ruka Boha. Tú som prečítal prakticky jedným dychom. Druhý diel napriek tomu, že ma držal mocne, musím povedať, že stratil razanciu toho prvého. Pribudlo monológov postáv aj dialógov medzi nimi, je tu viac filozofovania a zdôvodňovania. Dobrodružstiev a činov už nie je toľko, o bojoch ani nehovoriac. 
Jedna vec, čo mi vadila je pokrivkávajúci opis miest a bojísk. Pri opise bitiek nie je stále jasne, čo sa odohráva v akom teréne, čo ma za následok neprehľadné vyznenie opisu bitky ako celku.

Napriek tomu, že Posledné štyri istoty nie je taká dobrá ako Ľavá ruka Boha, stále je to kniha hodnotná a myslím, že čitatelia prvého dielu nebudú sklamaný. Už teraz sa teším na tretí diel a na zvraty, ktoré tam nastanú. Taktiež som zvedavý, ako to celé dopadne - či sa Thomasovi Caleovi podarí zničiť svet.

Knihysova.sk
Abcknihy.sk
Martinus.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára