nedeľa 6. júna 2010

Strach múdreho muža (The wise man's fear)

Aktualizované 28. 6. 2011: Najnovšie informácie o slovenskom preklade.

Ako som zistil, dosť sa momentálne zaujímate o knihu Strach múdreho muža (The wise man's fear), druhy diel ságy Patricka Rothfussa Príbeh kráľovraha, a keďže to zaujíma aj mňa, trocha som sa poprehrabával internetom. Vysvitlo z toho, že kniha je už vcelku napísaná, ale autor ešte robí rôzne úpravy. Dátum vydania, samozrejme v angličtine, je 1. marca 2011. Je na to dokonca aj udalosť na facebooku. Tam sa bude dať dozvedieť aj o dátumoch vydania v iných krajinách, ak to bude známe. Ale neviem, či to platí aj pre preklady.

Teraz niečo k deju ako som ho našiel na webe (toto preskočte, ak to nechcete vedieť) :
Kvothe je nútený opustiť univerzitu a hľadať šťastie inde. V biednom stave dorazí do Vintu, kde sa rýchlo zapletie do politiky dvornej spoločnosti. Keď sa zalieča jednému zo šľachticov odhalí pokus o atentát, dostane sa do sporu so súperiacim remeselníkom (pravdepodobne, ak som to dobre preložil) a vedie skupinu žoldnierov do divočiny v snahe vyriešiť záhadu, kto (alebo čo) striehne na cestujúcich na Kráľovskej ceste.
Celú dobu Kvothe hľadá odpovede a snaží sa odhaliť pravdu o tajomných Amyroch, Chandriáncoch a smrti svojich rodičov. Popritom je skúšaný legendárnymi Ademskými žoldniermi, nútený obnoviť česť edemských Ruhov a cestuje do ríše víl. Tam sa stretne s Felurian, vílou, ktorej žiadny muž neodolá, a stretnutie s ktorou žiadny muž ešte nikdy neprežil. Pod jej vedením sa Kvothe dozvie veľa o skutočnej mágii a ženách.

No neviem čo a či vôbec niečo z hore písaného je pravda. Nechajme sa prekvapiť. A ešte k názvu druhého dielu: V Mene vetra sa dočítame: "Múdri muži sa boja troch vecí: rozbúreného mora, bezmesačnej noci a hnevu vľúdneho muža." (štyridsiata tretia kapitola).
Nakoniec želám veľa trpezlivosti :)

7 komentárov:

  1. už sa teším ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to je ešte daleko :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nech si trošku pohne, veď to je na nevydržanie čakať tak dlho :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. nie som si istý ako vnímate toho autora ako človeka, lebo ste sa s nim nikdy nestretli, ale pride mi ako veľmi múdry muž. a tiež s veľmi teším na 2 časť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ach už len 34 dní do vydania v angličtine - dúfam, že slovenský prekladateľ to preloží čo najskôr lebo už sa strašne tešíííím :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ako poznam slovenske preklady pockame si aspon do vianoc :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Uz vcera (27meho) mi ju posielali z Amazonu. Mala by prist do konca Marca :P Uz sa tesim

    OdpovedaťOdstrániť